• 0
Ikona Office

Ako sa používa snímka obrazovky v Office?

Category:Office Tags : 

Na vytvorenie snímky obrazovky môžete využiť niekoľko nástrojov – vstavaných v Office aplikáciách, vo Windows alebo použijete aplikáciu tretej strany, napr. TechSmith Snagit 2020. V tomto poradí aj môžete očakávať funkcie od takmer žiadnych po veľmi pokročilé. Záleží na čo chcete takúto snímku / výrez použiť. Ak to je len ukážka situácie na obrazovke pre technickú podporu alebo kolegu, tak snímka obrazovky v Office je dostatočná. Ak to má byť do nejakej publikácie alebo na web, tak Snagit je dobrá voľba. Nižšie ale popisujem nástroj v Office – vo Worde, PowerPointe, Outlooku alebo Exceli.

Snímka obrazovky v Office

Snímka obrazovky v Office je dosť nepraktická ak chcete výrez časti obrazovky. Nevie to spraviť zo samej seba, tj. použitie z Wordu nevie spraviť výrez vo Worde, lebo aplikácia sa minimalizuje. Iba ak by ste mali otvorený ďalší dokument v samostatnom okne. Dosť dôležité je aj poradie okien. Výrez sa robí z okna, ktoré je hneď pod aplikáciou z ktorej ten nástroj spúšťate. Nájdete ho cez pás s nástrojmi Vložiť Ilustrácie Snímka obrazovky a výber okna alebo Výrez obrazovky. Pri výreze označíte len požadovanú časť obrazovky.

Ako sa používa snímka obrazovky v Office?

Ak vkladáte obrázok celého okna tak je to jednoduchšie. Stačí ho vybrať z ponuky nástroja. Tam ale vidíte len okná, ktoré nie sú minimalizované. Obrázok sa vloží menší ako je skutočný (okrem Excelu). Ak chcete jeho reálnu veľkosť, tak je treba obrázok označiť a použiť kontextový pás s nástrojmi Formát obrázka Resetovať obrázok Resetovať obrázok o veľkosť. Jeho dodatočná úprava vrátane orezania zbytočných častí nie je celkom ideálna. Dodatočné úpravy sa lepšie spravia v Snagit Editor.

Podobný článok
Zjednodušenie prístupu v Office pri zdravotných obmedzeniach

Kontaktujte ma prosím ak Vás zaujímajú ďalšie možnosti použitia Excelu, Wordu ako aj ďalších aplikácii a služieb v Office 365 na teamovú spoluprácu. Pripravím Vám ponuku na školenie, konzultáciu alebo webinár.
Kontakt

.


O autorovi

Peter Belko

Autor tohto portálu, content developer, konzultant a lektor pripravuje články, tipy a triky, video návody a webináre. Poskytuje školenia a konzultácie pre koncových používateľov vo firmách ako efektívne používať Access, Excel, PowerPoint, Outlook, Word, Visio, Project ale aj Office 365, SharePoint a ďalšie.

Pridať komentár

Vyhľadávanie na portáli

Prihlásiť sa

Partner portálu

Košík

Spätná väzba cez anketu. Ďakujeme.

Kedy Vám vyhovuje účasť na webinári (online školení)?

Zobraziť výsledky

Loading ... Loading ...

Spätná väzba cez ďalšiu anketu. Ďakujeme.

Pre akú aplikáciu by ste si pozreli postupy na online školení?

Zobraziť výsledky

Loading ... Loading ...