Office

Ako sa používa snímka obrazovky v Office?

Na vytvorenie snímky obrazovky môžete využiť niekoľko nástrojov – vstavaných v Office aplikáciách, vo Windows alebo použijete aplikáciu tretej strany, napr. TechSmith Snagit 2020. V tomto poradí aj môžete očakávať funkcie od takmer žiadnych po veľmi pokročilé. Záleží na čo chcete takúto snímku / výrez použiť. Ak to je len ukážka situácie na obrazovke pre technickú podporu alebo kolegu, tak snímka obrazovky v Office je dostatočná. Ak to má byť do nejakej publikácie alebo na web, tak Snagit je dobrá voľba. Nižšie ale popisujem nástroj v Office – vo Worde, PowerPointe, Outlooku alebo Exceli.

Snímka obrazovky v Office

Snímka obrazovky v Office je dosť nepraktická ak chcete výrez časti obrazovky. Nevie to spraviť zo samej seba, tj. použitie z Wordu nevie spraviť výrez vo Worde, lebo aplikácia sa minimalizuje. Iba ak by ste mali otvorený ďalší dokument v samostatnom okne. Dosť dôležité je aj poradie okien. Výrez sa robí z okna, ktoré je hneď pod aplikáciou z ktorej ten nástroj spúšťate. Nájdete ho cez pás s nástrojmi Vložiť Ilustrácie Snímka obrazovky a výber okna alebo Výrez obrazovky. Pri výreze označíte len požadovanú časť obrazovky.

Ako sa používa snímka obrazovky v Office?

Ak vkladáte obrázok celého okna tak je to jednoduchšie. Stačí ho vybrať z ponuky nástroja. Tam ale vidíte len okná, ktoré nie sú minimalizované. Obrázok sa vloží menší ako je skutočný (okrem Excelu). Ak chcete jeho reálnu veľkosť, tak je treba obrázok označiť a použiť kontextový pás s nástrojmi Formát obrázka Resetovať obrázok Resetovať obrázok o veľkosť. Jeho dodatočná úprava vrátane orezania zbytočných častí nie je celkom ideálna. Dodatočné úpravy sa lepšie spravia v Snagit Editor.

Podobný článok
Zjednodušenie prístupu v Office pri zdravotných obmedzeniach

Kontaktujte ma prosím ak Vás zaujímajú ďalšie možnosti použitia Excelu, Wordu ako aj ďalších aplikácii a služieb v Office 365 na teamovú spoluprácu. Pripravím Vám ponuku na školenie, konzultáciu alebo webinár.
Kontakt

.

O autorovi

Peter Belko

Autor tohto portálu, content developer, konzultant a lektor pripravuje články, tipy a triky, video návody a webináre. Poskytuje školenia a konzultácie pre koncových používateľov vo firmách ako efektívne používať Access, Excel, PowerPoint, Outlook, Word, Visio, Project ale aj služby z Microsoft 365, SharePoint a ďalšie.

Zanechajte komentár