Ak pracujete v Exceli s textovými údajmi čo sú zvyčajne nejaké zoznamy ľudí alebo produktov, tak občas potrebujte tieto údaje ďalej spracovať. Patrí tam rozdelenie textových informácii do samostatných stĺpcov, alebo zobrazenie len určitej časti z textu a prípadne aj očistenie textu od nežiaducich znakov. Nižšie popisujem ako spočítať medzery v bunke Excelu ak obsahuje viac slov. Výsledok je potom možné využiť na ďalšie spracovanie pomocou logických funkcii. Napr. ak je tam jedna medzera tak sa spraví niečo iné ako keď sú tam dve medzery.
Tiež sa vám môže páčiť
Písanie rukou v Office aplikáciách
V kancelárskom balíku môžete využívať rôzne nástroje a funkcie, ktoré sú dostupné podľa verzie. V...
Ako použiť Vlookup na hľadanie v druhom stĺpci
Vyhľadávacia funkcia VLOOKUP je pomerne populárna a používateľmi často aplikovaná na rôzne účely...
Kde overiť posledné použitie lokality SharePoint
Ak chcete zistiť kedy bola lokalita SharePoint naposledy použitá, môžete sa pozrieť do centra...
Ako použiť podmienku IF v Power Automate
Podmienka IF je dôležitý a užitočný nástroj pomocou ktorého vytvoríte logiku vetvenia postupu...
O autorovi
Peter Belko
Autor tohto portálu, content developer, konzultant a lektor pripravuje články, tipy a triky, video návody a webináre. Poskytuje školenia a konzultácie pre koncových používateľov vo firmách ako efektívne používať Access, Excel, PowerPoint, Outlook, Word, Visio, Project ale aj služby z Microsoft 365, SharePoint a ďalšie.
Zanechajte komentár X
Ak chcete pridať komentár, musíte byť prihlásený.