Microsoft Lists – zoznamy sú súčasťou predplatného Microsoft 365. Slúžia na evidenciu a sledovanie položiek, ktoré môžete aj zdieľať s kolegami. Ak potrebujete evidovať údaje o zariadeniach používateľov alebo položky v projekte môžete použiť túto aplikáciu. Hodí sa aj na vytvorenie kontrolného zoznamu čo treba postupne robiť v prípade nejakej udalosti a dá sa označovať čo je už hotové, napr. kroky pri nástupe nového zamestnanca a pod. Nájdete to cez spúšťač aplikácii na domovskej stránke predplatného M365. V konečnom dôsledku sú to zoznamy SharePoint a tam sú aj uložené. Ako to vyzerá si pozriete aj v krátkom videu.
Ako vyzerá Microsoft Lists
Microsoft Lists po prvom spustení zobrazia jednoduchého informačného sprievodcu na čo sa to dá použiť. Potom budete mať k dispozícii tlačidlo na vytvorenie nového zoznamu. Ten môžete vytvoriť prázdny, zo šablóny alebo z tabuľky Excelu. Kliknutím na šablónu sa zobrazí jej ukážka a popis.
Po kliknutí na Použiť šablónu sa zobrazí okno kde treba zadať Názov, Popis, vybrať Farbu a Ikonu ako aj umiestnenie zoznamu. To môže byť Moje zoznamy alebo na lokalite SharePoint. Po vytvorení môžete pridávať položky cez tlačidlo Nové alebo cez úpravu v zobrazení mriežky. Položky zoznamu môžete zdieľať, exportovať do Excelu alebo automatizovať pomocou Power Automate. Samozrejmosťou sú aj zobrazenia, možnosť pridať / odobrať stĺpce a upozornenia na zmeny.
Celá práca so zoznamom je rovnaká akú poznáte na SharePointe. Tam môžete pri vytvorení nového zoznamu taktiež vybrať z pripravených šablón a bude to vyzerať rovnako. Výhoda šablón je v tom, že obsahuje pripravené stĺpce ale aj položky rozbaľovacích zoznamov pre zvolený typ zoznamu a nemusíte to zdĺhavo nastavovať manuálne.
Podobný článok
Na čo sú používateľské šablóny Microsoft 365
.