Organizátor aj účastník online schôdze by mal vedieť čo robiť pri začatí schôdze Teams. Jedná sa hlavne o spôsob jej nastavenia, poskytnutie informácii účastníkom o schôdzi a potom možnosti prihlásenia sa a samotného priebehu. Často sa totižto stane, že používatelia nemajú vypnutý mikrofón alebo dokonca web kameru. Toto potom spôsobuje zbytočné rušivé ale niekedy aj zábavné momenty. 🙂
Čo robiť pri začatí schôdze Teams
Čo robiť pri začatí schôdze Teams z pohľadu organizátora záleží na tom či je to online schôdza kolegov z teamu alebo verejný webinár. Preto je vhodné už pri nastavení schôdze zvoliť kto môže prezentovať a kto môže obísť čakáreň. Ak by ste totižto mali zapnutú čakáreň pre všetkých, tak po začatí musíte každého potvrdiť, aby sa mohol zúčastniť. Podobné to je aj v prípade, že všetci sú prezentujúcimi a chceli by ste ich meniť na účastníkov. Pri väčšom počte ľudí je to zdĺhavé a navyše ak prichádzajú / odchádzajú aj v jej priebehu, tak je zmena každého rušivým momentom. Tieto nastavenia môžete vyriešiť aj politikou, ktorú nastavuje administrátor. Cieľom je, aby prezentujúci ak je zároveň aj jediným organizátorom nemusel riešiť iné veci ako je samotné prezentovanie.
Z pohľadu účastníka je veľmi dôležité, aby ste sa pripájali s vypnutým mikrofónom a web kamerou. Tieto si vždy povoľte len ak sa chcete niečo spýtať. Po položení otázky ich znovu vypnite. Ak sa schôdza nahráva, tak by ste mali dostať upozornenie. Potom sa môžete rozhodnúť či položíte otázku len cez rýchlu textovú správu, alebo cez mikrofón a príp. si zapnete aj kameru. Potom bude ale vidieť vašu tvár na zázname. Ak používate kameru, tak si zapnite efekty pozadia, aby za vami nebola miestnosť, ktorú nechcete ukázať.
Z pohľadu účastníka ako hosťa môžete využiť webovú aplikáciu, alebo si môžete nainštalovať klientsku, ktorá vám ponúka lepšie možnosti. Ak je to v rámci organizácie, tak je predpoklad, že máte klientsku aplikáciu Teams do ktorej ste sa prihlásili svojim podnikovým menom a heslom.
Súhrn v skratke: ako účastníci sa držte toho, aby ste mali vypnuté mikrofóny a kamery dokým ich nebudete potrebovať. Z pohľadu organizátora si buď zabezpečte spoluorganizátora, ktorý bude riešiť požiadavky účastníkov a vy budete prezentovať. Ak ho nemáte, tak spravte nastavenia schôdze, ktoré vám nebudú spôsobovať rušivé momenty – čakáreň, všetci ako účastníci, stlmenie a pod.
.