V databáze Access používate štandardne tabuľky, ktoré sú uložené v tom databázovom súbore kde sú aj zvyšné objekty. Toto nie je ideálne kvôli aktualizáciám dotazov, formulárov, zostáv a pod. Preto je vhodné aby ste databázu rozdelili na dva súbory. V jednom súbore budete mať tabuľky. V druhom zvyšné objekty a prepojené tabuľky. Takéto prepojené tabuľky máte aj v prípade externého zdroja údajov, napr. ak využijete zoznam na SharePointe. Nižšie popisujem ako sa robí zmena prepojenej tabuľky v Access na lokálnu práve v tom accdb súbore.
Tiež sa vám môže páčiť
Chýba vám asistent na matematiku OneNote?
Poznámková aplikácia OneNote má búrlivú minulosť. Microsoft chcel pôvodne zrušiť verziu z balíka...
Ako spraviť tlačený dotazník v Publisheri
Aplikáciu Microsoft Publisher nájdete v balíku Office. Je pomerne neznáma a niektoré šablóny sú tam...
Používate farebné priečinky vo OneDrive?
Cloudové služby od Microsoftu prechádzajú priebežne malými ale aj väčšími zmenami. Domovskú stránku...
Keď chýbajú požadované údaje v zozname SharePoint
Do zoznamu na SharePointe môžete pridávať tabuľkové (databázové) údaje podobne ako by ste ich...
O autorovi
Peter Belko
Autor tohto portálu, content developer, konzultant a lektor pripravuje články, tipy a triky, video návody a webináre. Poskytuje školenia a konzultácie pre koncových používateľov vo firmách ako efektívne používať Access, Excel, PowerPoint, Outlook, Word, Visio, Project ale aj služby z Microsoft 365, SharePoint a ďalšie.
Zanechajte komentár X
Ak chcete pridať komentár, musíte byť prihlásený.